Kövess minketTwitteren és Facebookon

/// Szövegírás

Szövegírás

A szövegírás egyszerű, bárki képes rá:

Egyszerűen nyugodt környezetet teremtünk, gondosan magunk köré gyűjtjük a szükséges eszközöket és elemózsiát, majd leülünk és … és úgy maradunk egy ideig. Bár egy külső szemlélőnek úgy tűnhet, hogy a lelkes szövegíró csak ül és semmit sem csinál, a valóságban megfeszített munka zajlik. Telik-múlik az idő, az üres dokumentumban ütemesen villog a kurzor, időnként egy magabiztosan megírt sor vagy bekezdés törlődik egy kattintással és lassan kezd erőt venni rajtunk a kétségbeesés.

Az első szó a legnehezebb, mondogatjuk magunknak biztatóan … ha az megvan, a többi már jön magától… De mi lehet az, ami biztosan meggyőzi az olvasót? Hogyan kezdjek hozzá? Ismerős a helyzet? Aki számára ismerős a szövegírás, az általában már élt át hasonló helyzetet.

Szövegírás – Tervezési fázis

A hatékony marketingszöveg írás kulcsa a gondos tervezés. Pontosan tudnunk kell: kinek, mit, milyen céllal, milyen felületre írunk, hogy a szöveg vezesse, irányítsa az olvasót céljaink felé, maximálisan kihasználva a rendelkezésre álló lehetőségeket.

Nem mindegy például, hogy honlapszöveg, szórólap, üzleti prezentáció, blogbejegyzés, DM levél vagy telefonos értékesítési script készül, ahogyan az sem, hogy mi a szövegírás célja. Azonnali eladás? Látogatottságnövelés? Igényteremtés? Bizalomépítés? Szakértői státusz erősítése?  Vagy csupán a figyelem fenntartása? A cél meghatározza a szöveg hangulatát, hosszát, nyelvezetét, stílusát, éppen ezért még a szövegírás elkezdése előtt fontos, hogy minél több szemszögből vizsgáljuk meg a feladatot, gyűjtsünk minél több információt, hogy a szövegírás végig tervezett mederben folyhasson.

Amikor pontosan tudjuk, milyen szempontokat kell figyelembe venni az aktuális marketingszöveg írás során, megkapjuk a szövegírás vezérfonalát hasonlóan ahhoz, mint amikor kirakjuk a puzzle széleit és elkezdünk haladni a közepe felé: Elemenként haladva minden darab kezd a helyére kerülni, egyre több látszik a képből, amíg majd egyszer csak minden részlet a helyére kerül és összeáll a teljes kép.

Szövegírás – Egy szó, vagy száz?

A kevés néha több, de jóból is megárt a sok, nincs ez másként a szövegírás esetében sem. A szövegírás terjedelme hasonlóan fontos, mint maga a szövegírás során megalkotott tartalom!

Egy szlogen esetén például nem szerencsés, ha az üzenet túl hosszú, mivel nehezebb megjegyezni, blogbejegyzés készítésekor viszont nem elegendő még a 200-500 karakter hosszúságú marketingszöveg sem, mivel nem lesz lehetőségünk kellő mennyiségben a szövegbe rejteni a SEO szempontból fontos kulcsszavakat…

Az ideális marketingszöveg hosszúságát a meghatározott céljaink, a célközönség szokásai és jellemzői, a megjelenés típusa (online/offline) és a reklámfelület vagy reklámhordozó sajátosságai együttesen határozzák meg, ezért javasolt kellő időt szánni az előkészületekre és a tervezésre. Ha meg akarjuk spórolni a szövegírás előtti kutatómunkát és a tervezési fázist azért, hogy időt takarítsunk meg, arra később fizetünk rá, kamatostól.

Gondoljon bele, ha egy gondosan megfogalmazott, profi marketingszöveg azért nem használható, mert nem vettük figyelembe a reklámhordozó korlátait, vagy esetleg bemutató anyag készül értékesítési szöveg helyett, ami miatt az egész szöveget át kell alakítani.

Arra az esetre, ha saját kézben akarja tartani a marketingszövegek készítését, vagy csupán jobban át akarja látni a marketingszöveg írás folyamatát, segítségképpen összeírtunk néhány támpontot és íratlan szabályt, ami hasznos lehet a szövegírás során. Amennyiben ideje engedi és kedve tartja, tartson velünk!

Szövegírás és házépítés – mi a kapcsolat?

A jó szövegíró ott is talál összefüggéseket, ahol nekünk eszünkbe sem jutna párhuzamot vonni. A profi szövegírás végeredménye akkor sikeres, amikor a célközönség úgy érzi: “- Ezt pont Nekem írták!”

Egy kis kreativitás, némi kutatómunka, gondos tervezés, sok kitartás és bárkiből lehet szövegíró, aki jó barátságban van a nyelvi sajátosságokkal és jó empatikus érzékkel rendelkezik. Egy cégvezető számára a szövegírás a legtöbbször kötelező rossz, egy profi szövegíró számára a szövegírás viszont kihívás, szenvedély, hobby és szórakozás, egy olyan világ, ahol szárnyalhat a kreativitása, ahol valami újat, lenyűgözőt alkothat.

A szövegírás olyan, mint a házépítés:

Először pontos tervrajzot készítünk, ami minden részletre kiterjedően leírja az egyes folyamatokat. A tervrajz a megrendelő igényei alapján készül, minden részlet rajta van a leendő épületről pincétől a padlásig. A ház alapjának erőssége, az ajtók, ablakok helye, a válaszfalak, a lépcsők, a terasz helyzete, a villanyvezetékek, gázcsövek, fűtéscsövek, szennyvízcsövek vonala, a tető dőlésszöge mind ott van az alaprajzon, milliméteres pontossággal, minden résztvevő kivitelező számára egységes, érthető nyelvezettel. A tervrajz alapján a kivitelező már pontosan tudja, mit kell megvalósítania. A szövegírásban ez a tervezési és kutatási fázis, amikor információt gyűjtünk és meghatározzuk az alapokat.

A tervrajz alapján a kivitelező hozzálát az építéshez. Először a ház alapja készül el, majd szépen haladunk a falakkal és szintekkel egészen a tetőig. Ilyenkor még csak a ház szerkezete készül el, előkészítve a házat a későbbi fázisokra. Már állnak a falak, rajta van a tető, de még nincs beszerelve ajtó, ablak, nem készült el a villany, víz, gáz, fűtés, de már mindennek tudjuk a helyét, ami előkészítve várja a megfelelő szakembert. Itt a ház még lakhatatlan, de már látszik, milyen lesz, amikor elkészül. A szövegírásban ez a fázis a szövegstruktúra és szövegfelépítés kialakítása, amikor elkészülnek a címsorok és a fontosabb bekezdés címek, vagyis a szöveg váza.

Miután az alap váz elkészült az egyes területek szakértői megfelelő sorrendet követve elvégzik a villany, víz, gáz, fűtés bekötését, helyükre kerülnek a nyílászárók, a csaptelepek, a kád, a WC csésze. Ilyenkor a ház gyakorlatilag lakható, van fűtés, víz, tudunk főzni, de még szürkék a falak, nincs felrakva a csempe, a lambéria, nincsenek bent a bútorok. A szövegírásban ez a fázis a vezérmondatok kialakítása, amikor megfogalmazzuk az egyes szövegrészek, bekezdések tartalmát.

A következő lépés már az utolsó előtti lépés álmaink otthonának birtokba vétele előtt. A ház kezd színekbe és formákba öltözni, lassan megvalósulni látszik az, ami eddig csak unalmas papírlapon és képzeletünkben létezett. A burkolók munkához látnak, a csempék, padlóburkolatok, lambériák elfoglalják méltó helyüket, a szürke falak színpompás világa vidám hangulattal tölti meg a teret, a villanykapcsolók, konnektorok, fűtőtestek is beköltöznek. A ház gyakorlatilag elkészült, már csak a berendezés hiányzik. Ez a fázis a szövegírásban a tartalmak kialakítása,vagyis amikor megfogalmazzuk a bekezdések szövegeit, blokkonként haladva.

Az utolsó lépés már nem a házépítés közvetlen része, ugyanakkor fontos része a meghitt otthon megteremtéséhez. A ház berendezése teszi különlegessé, egyedivé otthonunkat, amiben visszaköszön személyiségünk, ízlésünk, amitől már igazán a sajátunknak érezhetjük minden részletében. A függöny, az ülőgarnitúra, a szőnyeg, a konyhabútor, a lakásdíszek és kiegészítők töltik meg élettel a helyiségeket, megadva a ház személyes jellegét. Ez a fázis a szövegírásban a finomhangolás, igazítás, amikor megvalósulnak a szöveggel kapcsolatos végső elvárások. (Például a fontos SEO kulcsszavak beágyazása, vagy a szerkezeti felépítés és szöveghosszok egységesítése, stb.)

Ha a szövegírás a fent bemutatott lépésekben zajlik, akkor a szövegírás folyamata felgyorsul és leegyszerűsödik, a végeredmény pedig egységes, célirányos, részletgazdag és egyedi lesz. Miért?

Ezt a technikát használva a szövegírás hasonlóvá válik a szókirakós játékokhoz, amikor néhány betű felhasználásával kell szavakat alkotnunk, belefűzve a már táblán szereplő szavak közé. Mindig azonos számú betű áll rendelkezésre, a táblán lévő szavak pedig új lehetőségeket teremtenek, mégis mindig meghatározott mederben folyik a játék.

A szövegírás lépésekre bontásával nem egyszerre kell kitalálni mindent, helyette mindig egy szövegrészre fókuszáljuk teljes figyelmünket. A szövegváz elkészítése után már nem egy üres, fehér lap néz ránk vissza, hanem egy pontos menetrend, ami alapján mindig tudjuk, hol tartunk, mindig csak egy bekezdés vagy szövegrész elkészítése nehezedik vállunkra egy teljes szöveg megalkotása helyett. A szövegírás így nem csak könnyebb, de rendezettebb és célirányosabb is, ráadásul mindig épül hozzá valami, ami miatt úgy érezhetjük, hogy haladunk, nem csupán egy helyben toporgunk.

 Szövegírás – Házon belül vagy házon kívül?

A legszerencsésebb eset az, amikor a szövegírás házon belül megvalósítható. Ilyenkor a szövegíró már ismeri a céget, a célközönséget, a termék/szolgáltatás egyedi jellemzőit és a potenciális vevők tulajdonságait, félelmeit, igényeit, szokásait, amelyek birtokában könnyen képes bármennyi marketingszöveg elkészítésére.

A leggyakoribb eset azonban az, hogy a szövegírás mindenkinek púp a hátán a cégen belül. Legtöbbször egy kolléga vagy a cégvezető nyeri meg a szövegírás feladatát, amelyet meglévő teendői mellett kell elvégeznie. Mivel számára ez nem választott, hanem kapott feladat, gyorsan le akarja tudni a dolgot, ezért a konkurens honlapokat bújva készíti el azokat a szövegeket, amelyek a cég marketing gépezetét mozgatják, vagy a weboldal online sikerességéért felelnek. Jó esetben az így elkészült szövegek egyedi fogalmazás során, de nem egyedi ötlet alapján készülnek, rossz esetben az elkészült marketingszöveg a konkurensek tartalmaiból összeollózott, rendszertelen szöveghalmaz.

A szövegírás kiszervezése egyre elfogadottabb a cégvezetők, marketingvezetők körében annak ellenére, hogy a megbízott szövegíró gyakran semmilyen szakismerettel sem rendelkezik a témával kapcsolatban. Hogyan képes ennek ellenére profin megfogalmazott, szakszerű marketingszöveg előállítására? A válasz egyszerű: Sokat kérdez, kutat, olvas, elemez, információt gyűjt, majd pontos tervet készít még a szövegírás előtt.

Furcsamód gyakran a külsős, termékünkhöz/szolgáltatásunkhoz nem értő szövegíró készíti a legjobb, legütősebb, legeredetibb marketingszöveget, mivel még nincs tele a feje rengeteg felesleges információval, előítélettel, adattal, valamint nyitottan szemléli a terméket/szolgáltatást.

A másik ok a külsős szövegíró megközelítési módja. Ameddig a cégvezető/marketinges azon töri a fejét, mit akar eladni és annak milyen előnyei vannak, addig a külsős szövegíró azon gondolkodik. milyen helyzetben lehet szüksége a termékre vagy szolgáltatásra, beleképzelve magát a leendő vevő helyébe. Ez nagyon nehéz, vagy szinte lehetetlen olyasvalaki számára aki már hosszú évek óta mindent tud a termékről/szolgáltatásról, képezi magát, és minden nap az adott témával foglalkozik.

Egy külsős szövegíró számára ez ösztönös, hiszen nem a terület szakértője, ezért eleve az igény felől közelít, majd ennek megfelelően emeli ki az előnyöket, mintha csak önmagát akarná meggyőzni. Nem használ feleslegesen szakszavakat, nem ugrik át lényeges pontokon azért, mert “ezt úgyis tudják…”, olyan szavakat, szókapcsolatokat, kulcsmondatokat használ, amelyek neki is segítettek egy-egy kérdéses pont megértésben, vagy meggyőznék a rendelésről, ha éppen szüksége lenne a termékre/szolgáltatásra.

A szövegírás, mint szolgáltatás nem új keletű, ugyanakkor egyre inkább népszerű tevékenység a marketing és reklám szakemberek számára, ami elsősorban a keresőoptimalizálás területén végbement változásoknak köszönhető.

Mint azt már korábban is kifejtettük, nem mindegy, hogy hová kerül az elkészült marketingszöveg. Hiába meggyőző, stílusos, profin fogalmazott a marketingszöveg, amit a honlapra rendeltünk, ha nem tartalmazza a SEO céloknak megfelelő kulcsszavakat optimális mennyiségben, nem fog előkelő helyen szerepelni a keresőrendszerekben, ezért nagyon kevesen vagy egyáltalán nem találják meg. Egy szórólap vagy brossúra esetén viszont felesleges a termékre, szolgáltatásra jellemző kulcsszavak gyakori használata, ilyenkor hasznosabb egy-egy ütős mondat, egy vásárlói vélemény vagy néhány pozitív szó használata.

 

Érzi a szövegírás fontosságát, de nincs rá elég ideje?

Megterhelő Önnek a szövegírás, szívesen megszabadulna tőle?

Komplett Tartalommarketing érdekli, de nem tudja, kire bízhatja?

Nagy jelentőségű üzleti tárgyalása lesz és ellenállhatatlan prezentációt akar?

Cégalapítás előtt vagy után van szüksége szlogenre, honlap szövegre vagy más tartalomra?

Ütős reklámkampány indításához keres kreatív szövegírás területén jártas szövegírót?

Piackutatáshoz, telefonos értékesítéshez szükséges szövegírás miatt kutat profi szövegíró után?

Van szövegíró munkatárs a cégnél, akinek továbbképzést tervez a szövegírás valamely területén?

Saját kézben akarja tartani a szövegírás feladatait, de útmutatásra, szakmai ellenőrzésre keres partnert?

SEO szövegírás során van szüksége tanácsadásra, ami alapján önállóan írhatja meg az online tartalmakat?

Szövegírás kiszervezés – Miért akar Ön velünk dolgozni?

Ha még mindig olvas, az 5 dolgot jelent számunkra:

  1. Azért találta meg ezt az oldalt, mert éppen a szövegírás területén keresett információ vagy partner után és “véletlenül épp ide keveredett valahogyan”, vagy ajánlották Önnek az oldalt, amit érdekesnek találtak.
  2. Azért olvasta végig a szöveget, mert pont arról szól, ami éppen most érdekli, a tartalom hasznos volt az Ön számára és úgy érezte, semmit sem akarnak eladni Önnek, helyette hasznos információhoz juthat.
  3. A feljebb olvasható kérdések közül minimum 1, de inkább 3 jellemző Önre és kíváncsi rá, milyen megoldásokat kínálunk, hogyan és milyen áron dolgozunk.
  4. A szöveg elolvasása olvasási sebességtől függően átlagosan 8-10 perc, vagyis a szövegírás fontos Önnek, hiszen jelentős időt szánt ennek az oldalnak a tanulmányozására.
  5. Lehetségesnek tartja, hogy kiszervezze a szövegírás feladatait, de megfontoltan akar dönteni, mert tudja, hogy vállalkozása jövője is lehet a tét, ha rosszul választ.

Milyen jellegű szövegírás során számíthat ránk?

Webszövegírás

A webszövegírás egyre népszerűbb téma az online marketing és a keresőoptimalizálás területén. A folyamatosan erősödő online verseny, a keresőoptimalizálás gyakran változó szabályai és az internetfelhasználói szokások nehéz helyzetbe hozzák a honlap tulajdonosokat, ha talpon akarnak maradni az online csatamezőn.

A webszövegírás az online felületekre készített tartalmak létrehozását jelenti, sajátossága, hogy a webszövegírás során a tartalom meghatározott kulcsszókörre épül, melynek célja, hogy az adott kulcsszóra minél előkelőbb helyezést érjünk el a keresőrendszerek találati listáin. A webszövegírás is lehet többféle attól függően, hogy a szöveg milyen céllal készül és milyen felületre szánjuk. A webszövegírás a munkafolyamattól függően 3 részre osztható: SEO szövegírás, Honlap szövegírás, META szövegírás

SEO Szövegírás

Ez a típusú szövegírás elsősorban látogatottságnövelés céljából készül, mindig a keresőoptimalizálás aktuális szabályainak leginkább megfelelően. A SEO szövegírás általában folyamatos, rendszeres tartalombővítés, ami a stratégiailag fontos kulcsszavakra célzott, a kulcsszóhoz kapcsolódó tartalom. A SEO szövegírás kettős célja az előkelő helyezések elérése a keresőrendszerekben az adott kulcsszóra, valamint a célközönség számára hasznos, értékes, megújuló tartalom biztosítása,melynek köszönhetően gyakran visszatérhetnek a honlapra.

Honlap szövegírás

A honlap szövegírás és a SEO szövegírás nem sokban tér el egymástól, mindkét esetben előre meghatározott kulcsszavakra célzott szöveget készítünk, amivel előkelő helyezéseket akarunk elérni a keresőrendszerek találati listáin az adott kulcsszóra. A leglényegesebb különbség az, hogy a honlapszöveg egy fix tartalom, ami egy vagy több cél felé tereli a látogatót, nem csupán informatív és keresőoptimalizált, mint általában a SEO szövegírás során alkotott tartalom.

META szövegírás

A META szövegírás a honlap szövegírás része, azonban gyakran megesik, hogy már meglévő tartalom META szövegeinek elkészítése a feladat. A META tartalmak a keresőoptimalizálás során megadható tartalmak, amelyekkel fokozhatjuk az egyéb SEO beállítások, célzások erejét. Ezek a szövegek jelennek meg a keresőrendszerek találati listáin is, ezért korántsem mindegy, mit és milyen sorrendben írunk, hiszen hiába vagyunk elsők a Google-ben, ha nem keltjük fel a célközönség figyelmét, ugyanakkor hiába a mesteri megfogalmazás, ha nem tartjuk be a SEO szabályokat.

Üzleti ajánlat, prezentáció szövegírás

A sikeres értékesítés egyik alapfeltétele, hogy hogyan tálaljuk termékünket vagy szolgáltatásunkat az érdeklődőknek. Hiába a kiváló termék, az átlagon felüli szolgáltatás, ha nem sikerül vonzóvá tennünk célközönségünknek, akkor nem számíthatunk jelentős megrendelésre.

A sikeres értékesítés nélkülözhetetlen kellékei azok a dokumentumok, árajánlat sablonok, bemutató anyagok, prezentációk, amelyek előkészítik, elősegítik, vagy épp előidézik a megrendeléseket. Akár online, akár nyomdai, akár telefonos, akár személyes értékesítési rendszer segítségével szerzünk új ügyfeleket szükségünk lesz értékesítési segédanyagokra, amelyeket az érdeklődő számára eljuttathatunk.

Ne feledje, a legtöbb esetben a megrendelés nem az első kapcsolatfelvétel során történik, éppen ezért fontos, hogy ne engedjük el üres kézzel senkit, aki már érdeklődését fejezte ki termékünk/szolgáltatásunk iránt, de még nem áll készen a vásárlási döntés meghozatalára. Egy kiváló hangulatú személyes találkozó, egy hosszú és ígéretesnek tűnő telefonbeszélgetés, egy mesteri előadás után megdöbbenünk, amikor a biztosnak hitt üzlet meghiúsul, látszólag minden ok nélkül.

Ennek leggyakrabban az az egyszerű oka, hogy a beszélgetés zárásaként nem használunk hosszú távú értékesítési eszközöket, amelyeket átküldhetünk, odaadhatunk, hogy az érdeklődő hazafelé utazva, vagy saját komfortzónájába érve nyugodt körülmények között is tanulmányozhassa azt. Megesik, hogy pár nappal később már csak arra emlékszik tárgyalópartnerünk, hogy kedvesek, aranyosak vagyunk és jót beszélgettünk, de ajánlatunk tartalma már homályba burkolózott.

Ez könnyen kivédhető, ha adunk egy profin összeállított anyagot, amelyet akár többször is átolvashat, vagy megmutathat számára hiteles személyeknek, akik véleményét egyébként is megkérdezné döntés előtt. Átolvasás közben újra felidéződik a tárgyaláson átélt lelkesedés, erősödik a biztonságérzet és a bizalom, valamint (ha ügyesek vagyunk) erősödik a megrendelés utáni vágy is. Innentől már csak kezelnünk kell a kifogásokat, megválaszolni az esetleges kérdéseket, majd kényelmesen besöpörni a megrendelést.

Telemarketinges script tervezés, szövegírás

Nem ritka, hogy egy cég életében szükség van telefonon végzett piackutatásra vagy értékesítésre, amit kisebb kampányok esetén akár házon belül, vagy nagyszabású projekt során call-centerre bízva készítünk. Mindkét esetben szükséges egy telemarketinges script elkészítése, amit munkatársak a beszélgetések során használnak. A telemarketinges script hossza, típusa sokféle lehet, a céloktól, a rendelkezésre álló adatbázistól és a telefonbeszélgetés típusától függően.

A telemarketinges script szövegírás leggyakoribb típusai:

Általános Piackutatási script szövegírás – Lényege, hogy a telefonos kérdezőbiztos meghatározott sorrendben tesz fel kérdéseket, amelyekre az interjúalany válaszol, többnyire fix válaszlehetőségek közül választva, esetenként saját szavakkal kifejtve véleményét. A megkapott adatokat tömegesen értelmezik és használják fel, például márkaismertség vagy márkahűség felmérésére, vagy vásárlási szokások megismerésére.

Belső Piackutatási script szövegírás – Összességében megegyezik az általános piackutatás jellemzőivel, a különbség az, hogy a piackutatás valójában információszerzés egy későbbi megkereséshez, ahol az információkat felhasználva célzott értékesítést kezdhetünk, kihagyva jó néhány tiszteletkört, ami egy értékesítési beszélgetésnél az információgyűjtés miatt szükséges volna.

Kötött Értékesítési script szövegírás – Meghatározott mondatokat tartalmaz, amelyekre bizonyos számú választási lehetőség áll rendelkezésre. A cél itt nem a piackutatás és információszerzés, hanem a közvetlen értékesítés, ami akár több lépcsős is lehet, például 2-3 lépcsős: Az első beszélgetés bemutatja a terméket és felajánlja a kipróbálási lehetőséget, a második beszélgetés során összegyűjti a termékkel kapcsolatos tapasztalatokat, a harmadik megkeresés pedig közvetlenül értékesít, de csak a pozitív terméktapasztalatokat jelző személyeket keressük fel.

Kötetlen Értékesítési script szövegírás – A telemarketingesek számára ez a típusú értékesítési script egyben ad stabil hátteret és teljes mozgásteret az értékesítés során. A Kötetlen Értékesítési script szövegírás tartalmazza a teljes értékesítési folyamat leírását, a megszokott módon több választási lehetőség, vagy egyéni válasz is megadható, ami alapján továbbléphetünk. Az adott válaszok itt is elrejthetnek/megjeleníthetnek kérdéseket, a lényeges különbség az, hogy szabadon ugorhatunk előre-hátra attól függően, hogy milyenek a reakciók egy adott kérdésre.

Egy egyszerű példa: Ha az ügyfél a nyolcadik kérdést követően rendelni akarna, de ez a lehetőség csak a negyvenedik kérdést követően érhető el, akkor ebben az esetben egyszerűen átugorjuk az immár felesleges kérdéseket és azonnal rátérhetünk a megrendelés pontra, amiből az ügyfél semmit sem vesz észre. Ha ehelyett ragaszkodnánk az összes kérdés végigolvasásához, akkor könnyen lehet, hogy elszáll a vásárlási szándék.

Értékesítési segédscript szövegírás – Ez a típusú segédscript elsősorban akkor hasznos, amikor a beszélgetés nem pontos menetrend alapján halad, hanem szabadon, az értékesítő saját belátása alapján. Ha profi, önálló, talpraesett és motivált telemarketinges csapat áll rendelkezésre, ez a megoldás a legideálisabb, mivel pontos menetrendet, rengeteg támpontot, eszközt és szófordulatot ad az értékesítőnek, de nem szorítja korlátok közé.

Ha viszont nem kreatív, nem kellően önálló, vagy kevésbé motivált munkatársakkal dolgozunk, akkor inkább ne ezt a megoldást válasszuk, mivel ilyenkor a telemarketinges csak ledolgozza a munkaidőt, de nem törekszik rá, hogy a legjobb teljesítményt hozza. Ilyenkor inkább használjunk kötött értékesítési script-et, szükség esetén segédscript-el kombinálva, így irányítás alatt tarthatjuk a folyamatokat és nem pazaroljuk el az értékes adatbázisunkat.

A segédscript alkalmazható önállóan vagy kiegészítésként, tartalmazhat komplett értékesítési folyamatot, adatokat, összehasonlító táblázatokat, magyarázatokat, egy kiragadott részfolyamatot az értékesítési folyamatból, de akár kifogáskezelést, hasznos szófordulatokat, meggyőzési technikákat, életszerű példákat, vagy akár komplett mondatokat, amelyeket egyszerűen alkalmazhatunk szükség esetén.

Kreatív szövegírás & Reklámszöveg írás

Sokan gondolják úgy, hogy a szövegírás legnagyobb nehézségei közé tartozik a megfelelő tartalom mennyiség előállítása, a szöveg profi keresőoptimalizálása, esetleg a folyamatos tartalombővítés tematikájának összeállítása, pedig gyakran hetekbe telik, mire 2-3 szó megfelelő sorrendben egymás mellé kerül és elkészül egy ütős reklámszlogen, vagy a cég központi üzenete.

A kreatív szövegírás során gyakori feladat például a cégnév, a szlogen megfogalmazása, egy központi üzenet megalkotása, vagy egy igazán ütős, de nagyon rövid reklámszöveg megálmodása. Ilyenkor néhány szó segítségével kell egyedi, emlékezetes módon átadni valamilyen üzenetet, felébreszteni egy érzést a célközönségben, kifejezni egy helyzetet, állapotot, vagy megszólítani célközönségünket.

A kreatív szövegírás és a reklámszövegírás neheze nem a kutatás vagy a szövegírás, hanem az ötlet megfogalmazódása és az ahhoz vezető rengeteg elvetett variációból eredő kudarcérzet leküzdése. Sajnos a kreatív szövegírás nem minden esetben zárul sikeresen, esetenként a szövegíró nem elégedett munkájával annyira, hogy bemutassa, máskor pedig a megrendelőnek nem tetszik a lelkesen prezentált végeredmény.

A kreatív szövegírás kényes terület, ezért csak olyan szövegíró meri vállalni, aki jól bírja a pofonokat és a kritikát, kreatív, empatikus, átlagon felüli szinten ismeri a nyelvet és a nyelvtant, továbbá rendkívüli kitartással, magas kudarctűrő képességgel felvértezve várja a kihívásokat, melyek a kreatív szövegírás során várnak rá.Ezek megléte nélkül inkább csak szerencse kérdése, ha sikerül megfelelnie ügyfele kéréseinek, amikor kreatív szövegírás során kell megalkotnia valami emlékezeteset és kifejezőt, ami a megrendelő és a célközönség számára egyaránt megfelelő.

A kreatív szövegírás során tapasztalhatóak leggyakrabban a szélsőséges vélemények és reakciók, gyakran teljesen váratlanul, minden logikus ok nélkül. Van, amikor nevetés, van, amikor közöny, van amikor indokolatlannak tűnő lelkesedés, néha kétségbeesés, csalódottság, esetenként düh és harag vár lesben a szövegíró prezentációjára, felkészülni általában csak arra lehet, hogy bármi megtörténhet.

Például egy emlékezetes eset, amikor egy új cég nevét és a cég fő üzenetét kellett megfogalmazni.

Volt idő bőven, ezért több, mint 1 hónap után mertem megmutatni az első, általam használhatónak, de még mindig kissé ízetlennek, üresnek talált szlogen verzióimat (cégnév addigra már megvolt). Ahogyan számítottam is rá, ügyfelem rávágta, hogy nem rosszak, de még agyaljunk rajta… Tehát ez nem is lepett meg, nem is véglegesnek szántam, csak megerősítés kellett, hogy jó irányba haladok, amit viszont ezután történt, attól leesett az állam és nem akartam elhinni:

– És ezekkel mi van, még nem mutattad, megnézhetem ezeket is? Á, hát ez óriási, ez kell, vagy ez, miért nem mutattad meg eddig? Ez úgy jó, ahogy van, de még meggondolom, lehet, hogy a másik jobb lenne!!! Melyik legyen szerinted?

Először nem is tudtam, mire gondol, azután megláttam, mi tetszett meg neki annyira, hogy majd kiugrott a bőréből örömében. Amikor legelőször beszélgettünk a feladatról, leírtam néhány fontos kulcsszót és jelzőt jegyzetként, valamint 3-4 ötletet próbaképpen, ameddig ügyfelem pár percig egyedül hagyott.

Csupán annyit tettem, hogy egymás után pakolgattam a szavakat, majd toldalékos alakokkal és kötőszavakkal valamilyen értelmes mondattá próbáltam tákolni valahogyan, de nem sikerült jól, ezért az egész próbálkozásomat többször is áthúztam, hogy egyértelmű legyen, ez nem a jegyzetem része, csak egy rossz irány, mást kell kitalálni. Érdekes érzés volt, amikor rájöttem, hogy az, amit 2 perc alatt készítettem teljesen spontán, az jobban tetszett a megrendelőnek, mint amin több, mint egy hónapon keresztül dolgoztam, hogy egyáltalán meg merjem mutatni az ötleteket.

Azóta már bátrabban, határozottan mutatom meg az általam gyengébbnek ítélt ötleteket is, ha a sokáig nem találjuk meg a megrendelővel a közös nevezőt és már a sokadig tökéletesnek gondolt szöveg kerül a süllyesztőbe, gyakran egy rossznak ítélt ötletből kerül ki a nyertes szöveg, amelyre büszke lehet a megrendelő és a szövegíró egyaránt, valamint ráadásul még a célközönség is pozitívan reagál az első szövegtesztek során.

Tartalommarketing – Szövegírás az első betűtől az utolsó szóig

A tartalommarketing a köztudatban az elmúlt években elterjedt (gyakran tévesen definiált) fogalom, a valóságban azonban már több száz éve létező és használt marketing megoldás, amely már jóval a weboldalak, sőt, az internet elterjedése előtt is rendkívül hatékony, népszerű, célzott marketingtechnika volt az értékesítésben.

Tartalommarketing szabad értelmezése:

A tartalommarketing során meghatározott közönség számára célzott, hasznos, értékes tartalmakat készítünk és népszerűsítünk, melyeknek célja, hogy hatására a célszemély egy mindkét fél számára előnyös döntést hozzon.

Annak ellenére, hogy a tartalommarketing lehet szöveges, vizuális, audio vagy egyéb tartalom, ami megjelenhet bármilyen online és offline marketingfelületen vagy reklámhordozón, a köztudatban leginkább az online felületekre készült szöveges tartalomépítés ugrik be a tartalommarketing hallatán.

A minőségi, valóban értékes tartalom előállítása már önmagában sem könnyű feladat, melyet tovább bonyolítanak az online szövegírás sajátos szabályai, melyek betartása még egy tapasztalt szövegíró számára is fejtörést okoz, ráadásul a folyamatosan bővülő tartalom is fontos az eredményes online marketing során.

Az egységen online és offline kommunikáció megvalósításával a tartalommarketing ereje tovább fokozható, mivel az elkészült szövegek stílusa, nyelvezete és egyedi hangulata még jobban megkülönbözteti és felismerhetővé teszi vállalkozását.

Az egységes tartalommarketing utáni vágy hasonló arányban csökken, ahogyan a SEO tartalom iránti igény fokozódik, ezért manapság elenyésző azon megkeresések száma, ahol komplett, egységes tartalommarketing kialakítása a cél. Helyette viszont egyre nagyobb hangsúlyt kap az online kommunikáció és a közösségi oldalakon való aktív jelenlét, amely gyors, célzott vevőszerzést tesz lehetővé.

Mennyibe kerül a kiszervezett Szövegírás?

A legtöbb esetben a karakter szerinti elszámolást alkalmazzuk (webszövegírás, honlap szövegírás, SEO szövegírás) , más esetekben fix darabáron (Pl.: META szövegírás), az aloldalak számától függően történik a számlázás. A kreatív szövegírás, reklámszövegírás esetén egyedi árat alkalmazunk, melyet a feladat ismeretében, a várható munkaóra és a téma bonyolultsága mellett befolyásolhat bármilyen egyedi jellemző, amelyhez igazodnunk kell a szövegírás során.

Természetesen a fent leírt lehetőségeken kívül szívesen segítünk bármilyen általános vagy extrém elképzelés során, amennyiben a feladat tudásunk, képességeink és lehetőségeink korlátain belül megvalósítható.

  • Szívesen próbára tenné szaktudásunkat a szövegírás területén saját tevékenységében, de nem akar nagy kockázatot vállalni?
  • Tanácsadásra, iránymutatásra van szüksége az önálló szövegírás profi szintre emeléséhez? Meglévő szöveg auditálása, keresőoptimalizálása során van szüksége szakértő szemekre?
  • Kérdései vannak a szövegírás, tartalommarketing témában, melyekre sehol sem kap választ?
  • Tudni szeretné az aktuális szövegírás árakat, költségtervet akar részfeladatokra vagy komplett megoldásra?
  • Meggyőzték az eddig olvasottak, szívesen bízna ránk néhány részt a szövegírás feladatai közül, vagy ki akarja szervezni a teljes tartalommarketing menedzselést?

Vegye fel velünk a kapcsolatot, vagy kérjen árajánlatot ezen az oldalon!

 

 

/// Twitter hírek

Kövess minket a Twitteren!