Kövess minketTwitteren és Facebookon

/// SEO

SEO 2015

 

SEO célzottan, hatékonyan?

 Ahogyan korábban is említettük, rendkívül fontos, hogy a weboldal META adatait, képelnevezéseit, keresőbarát URL-jét egységesen, célzottan alakítsuk ki, amely egyaránt megfelel a SEO és a marketing íratlan szabályainak. A keresőoptimalizálás előtt a legtöbb esetben célszerű elvégezni a kulcsszó kutatást, a menü struktúra felülvizsgálatát, valamint ellenőrizni, mely kulcsszavakra milyen helyezést értünk el eddig.

A kulcsszó kutatás teljes képed ad a kulcsszavak keresettségéről, amelyeket összevetjük a jelenleg beállított kulcsszavakkal, SEO beállításokkal. Gyakran derül ki ezen a ponton, hogy az eddig tökéletesnek hitt kulcsszó választás alapján felépített menü túl nagy vagy túl kicsi közönségre céloz, esetenként nem a valódi célközönséget szólítja meg. Ilyen esetben mérlegelni kell, hogy egy nagyobb átalakítás milyen következményekkel járhat és megéri-e a változtatás, vagy más úton kell elérnünk a legelőkelőbb helyezéseket.

(Tipp) Mindig tartsuk szem előtt, hogy a Meta tartalmak nem csupán az oldalba elrejtett SEO kulcsszavak, szövegek! Azon túl, hogy a megfelelő cél kulcsszavakat tartalmazzák, fontos, hogy vonzó is legyen célközönségünk számára, mivel ezek a tartalmak jelennek meg a Google és más keresőrendszerek találati listáiban!

SEO Kockázatok és mellékhatások elkerülése

A Meta tartalmak, SEO beállítások jelentős átalakítása nem minden esetben ajánlott. A jelenlegi SEO eredmények figyelembe vételével érdemes mérlegelni, megéri-e a változtatás. Az alábbi példákkal a leggyakoribb helyzeteket és a velük kapcsolatos megoldásokat, lehetséges hátulütőket mutatjuk be.

SEO célzások Meta adatok hiányoznak

Ebben az esetben viszonylag egyszerű a dolog, amennyiben a Meta adatokat szakszerűen, az aktuális SEO szabályoknak megfelelően, az adott oldal tartalmával szinkronban adjuk meg, nem kell nagy kockázatra számítani. Ettől függetlenül ellenőrizzük, hogy a keresőoptimalizálás előtt álló aloldal milyen helyezéseket ért el eddig, valamint mekkora organikus látogatottságunk van az adott aloldalon.

Amennyiben az oldal előkelő helyen szerepel a fontos kulcsszavakra, vagy magas az organikus látogatottság, érdemes mérlegelni, megéri-e változtatni, ha emiatt leromlik a helyezés, vagy lecsökken a látogatók száma. Természetesen ez nem törvényszerű, de van rá esély, ha nagymértékben változtatunk.

SEO célzások, Meta adatok  minden aloldalon ugyanazok 

Minden oldal egységes keresőoptimalizálása elsőre jó ötletnek tűnhet, valójában azonban saját dolgunkat nehezítjük meg. Ennek a megoldásnak egyszerű logikai megfontolás áll a hátterében: Ha sok oldalam célzott ezekre a szavakra, akkor nagyobb esélyem van a jó helyezésekre.

Néhány esetben valóban sikerül is jó helyezéseket elérni, a legtöbb esetben viszont annyit érünk el, hogy a beállított kulcsszavakra honlapunk összes aloldala versenyzik egymással ugyanazokért a helyezésekért, első helyezett viszont csak egy lehet.

Ilyen esetben alaposan megvizsgáljuk a jelenlegi helyezést, valamint az organikus találatok mennyiségét külön-külön minden aloldalon. Mindig érdemes hosszabb időszakot kiértékelni (1-3 hónap), hogy kellő adat alapján tudjunk mérlegelni.

Kevés organikus találat, vagy első 30-50 utáni helyezés esetén elhanyagolható a kockázat, érdemes a legfrissebb SEO szabályok alapján kereső optimalizálni az oldalt, ellenkező esetben mérlegeljük, érdemes-e változtatni, ha ezzel van rá esély, hogy leromlanak a jelenlegi eredményeink.

SEO célzások korlátozottan, Meta adatok kitöltése félkészen

Hasonlóan az eddigiekhez, itt is aloldalanként vizsgáljuk meg, van-e említésre méltó kockázat. A már jó helyezéssel rendelkező, nagy organikus forgalmat mutató aloldalakat nem érdemes bolygatni, ellenkező esetben viszont érdemes célzottabban, részletesen kitölteni a Meta adatokat és felülvizsgálni a keresőoptimalizálás beállításait.

Legtöbb esetben az egységes, de aloldalanként külön kulcsszavakra keresőoptimalizált SEO beállításokat és Meta tartalmakat ajánljuk, egy komolyabb múltú honlap esetén azonban több szempontot is figyelembe kell venni, hogy elkerüljük a kellemetlen meglepetéseket.

Minden esetben célszerű megvizsgálni a jelenlegi helyezéseinket és az organikus találatok számát, majd mérlegelni, megfelelnek-e a számok elvárásainknak. Ha igen, akkor a SEO beállításokat érdemes meghagyni és más technikával javítani a helyezéseket (Pl.: Tartalom optimalizálása, erős, releváns külső linkek, stb)

Egyedi SEO célzások, releváns Meta tartalmak mindenhol

Amennyiben már jelenleg is jó helyezéseink és nagy organikus látogatottságunk van, a Meta adatok és SEO beállítások is egységesek, aloldalanként külön-külön keresőoptimalizáltak, de még jobb helyezéseket akarunk elérni, érdemes megvizsgálni, milyen lehetőségeket nem használunk jelenleg, ami fokozhatja az eddigi eredményeket.

Egy magas szinten keresőoptimalizált oldal igazi kincs egy cégvezető számára, ilyen esetekben érdemes mindig nagyon körültekintően megvizsgálni, hogyan tudjuk javítani a jelenlegi eredményeket a lehetséges kockázat minimalizálásával. Mivel egy-egy aprónak tűnő módosítás is okozhat kellemetlen meglepetéseket, a már meglévő beállításokat célszerű minél kisebb mértékben átalakítani.

Sok esetben ilyenkor a Meta szövegeket és SEO beállításokat egyáltalán nem, vagy csak nagyon kis mértékben változtatjuk, helyette célszerű inkább bővíteni az oldalt, vagy külső eszközökkel támogatni a jelenlegi SEO eredményeket.

További SEO célzások, eszközök

Elsőként érdemes megnézni, hogy az aloldal szövegezésében, vizuális tartalmaiban megfelelőek-e a SEO célzási beállítások, optimális-e a kulcsszó sűrűség, szabályszerűek-e a szövegkiemelések, valamint ezek mennyire vannak szinkronban a Meta adatokkal és SEO célzásokkal.

A célzott tartalom bővítés a legtöbb esetben hatékony megoldás lehet, amennyiben a tartalombővítés nem csökkenti az oldalon tapasztalható felhasználói élményt és valóban hasznos tartalmat kínál a látogatóknak.

További tartalomként jó ötlet képek, esetleg videók hozzárendelése az aloldalhoz, amennyiben rendelkezünk jó minőségű, legális forrásból származó vizuális tartalommal. Érdemes megvizsgálni a már feltöltött, képek beállításait is, hogy tökéletesen szinkronban legyenek a cél kulcsszavakkal, SEO beállításokkal. Mielőtt bármit átírunk, javasolt ellenőrizni, hogy a módosítandó kép hogyan teljesít a képkeresőkben, nehogy véletlenül elveszítsünk egy megszerzett előkelő helyezést.

A forráskód ellenőrzését mindenképpen olyan szakértőre bízzuk, aki már ismeri a weboldal sajátosságait és könnyen eligazodik a honlap kényesebb részein is. A legszerencsésebb, ha az oldal készítője, vagy a jelenlegi SEO beállítások elkészítését végző személyre bízzuk. Amennyiben kénytelenek vagyunk más szakember segítségét igénybe venni, célszerű biztonsági mentést készíteni a jelenlegi állapotról, így valamilyen nem várt esemény gyorsabban kijavítható.

Külső SEO eszközök

A maximálisan mobilbarát weboldal már nem plusz, hanem alap elvárás a Google szemében, ráadásul nem csak SEO szempontból fontos! Egyre nagyobb az okos telefon felhasználók aránya, akiket jó eséllyel elveszítünk, amennyiben weboldalunk használhatatlan a mobilfelhasználók számára. Amennyiben ez a hiányosság tapasztalható, javasolt minél gyorsabban megoldást találni, mivel nem csak az értékes látogatókat veszítjük el, de előkelő Google helyezéseink is veszélybe kerülhetnek.

További lehetőség, ha erős, releváns, megbízható oldalakról szerzünk honlapunkra mutató linkeket. Ezt a megoldást csak módjával és nagy körültekintéssel alkalmazzuk, mivel a Google egy ideje bünteti az olyan honlapokat, amelyekre sok, csupán keresőoptimalizálás miatt elhelyezett link mutat. Célszerű értékelni a már meglévő, honlapunkra mutató linkeket is és törölni az értéktelen, silány hivatkozásokat, amennyiben van erre lehetőség.

Egy másik megoldás, amelyet a Google is pozitívan értékel, ha egy releváns blog bejegyzés tartalmaz a céloldalra mutató linket. Az ilyen típusú linkek szerzése talán az egyik legbiztonságosabb megoldás egy erősen keresőoptimalizált oldal támogatására, ha nem akarunk kockáztatni a SEO beállítások, vagy Meta tartalmak módosításával.

Érdemes figyelni és naplózni, milyen eszközöket alkalmaztunk és ezek milyen hatást értek el, hogy a levont tapasztalatok alapján javíthassuk a többi aloldal teljesítményét.

/// Twitter hírek

Kövess minket a Twitteren!