Kövess minketTwitteren és Facebookon

/// Közösségi marketing

Közösségi marketing

A közösségi marketing fontossága manapság vitathatatlan, az okostelefonok fejlesztéseink köszönhetően már a nap nagy részében elérhetjük célcsoportunkat ezeken a csatornákon is. A jelenleg leghasznosabb közösségi oldalak a Facebook, a Twitter, a Youtube és a Google+. Lehet, hogy Ön úgy gondolja, a közösségi marketing nem hatékony az Ön tevékenységében, mert célközönsége nem használja ezeket a csatornákat. Összeszedtünk néhány érvet, amik talán megváltoztatják a véleményét.

A Közösségi marketing előnyei

Folyamatos, kétirányú kommunikáció meglévő ügyfeleivel

Egy jól megválasztott témakör lavinát indíthat el. Ha valaki hozzászól, vagy „lájk”-olja bejegyzését, akkor a hozzászóló összes ismerőse is megtekintheti és hozzászólhat az Ön üzenetéhez.

Szakértői státusz erősítése

Gondolom Önnek is szimpatikus az a szakértő, aki hasznos műhelytitkokat, híreket, érdekességeket oszt meg munkájával kapcsolatban. Nem feltétlenül csak szakmai dolgokról írhat, hiszen minden olyan tartalom hasznos, amellyel bizalmat építhet ki.

Folyamatos ügyfélkör bővítés

A közösségi oldalak használatával könnyedén bővítheti ügyfélkörét, ráadásul nem is kell feltétlenül reklámra költenie. Amikor valaki rákattint Facebook oldalán lévő „Tetszik” gombra, automatikusan hozzájárul, hogy az Ön üzenetei megjelenjenek saját és ismerősei üzenőfalán. Így minden új ismerős egyben több tucat új személy eléréséhez vezet.

Listaépítés

A Facebook nem felejt. Az Ön bejegyzései megmaradnak a Facebook Idővonalon, így később is megtekinthetik a feltett tartalmakat. Amennyiben valaki egy régebben feltöltött tartalomhoz szól hozzá, akkor a régi üzenet újra előrébb kerül.

Tartalombővítési lehetőség

Egy kis csavarral elérhető, hogy Facebook oldala és weboldala egyszerre frissítse a tartalmakat, így két legyet üt egy csapásra. Egyrészt üzen Facebook közönségének, másrészt bővíti honlapja tartalmát, ami miatt javulhatnak helyezései a keresőrendszerekben.

Jobb helyezés a keresőrendszerekben

A keresőrendszerek értékelik, ha egy weboldal össze van kötve a közösségi oldalakkal. Jóból pedig sosem elég, ezért hasznos weboldalát összehangolni a 4 legjelentősebb közösségi oldallal (Youtube, Facebook, Twitter, Google+)

„Ingyenes” marketingeszköz

Nem teljesen ingyen, hiszen sok munkával jár, viszont pénz befektetése nélkül érhet el komoly közönséget.

Az internetezéssel töltött idő 15 százalékát közösségi oldalakon töltjük (HVG.hu), ezért az ezeken a csatornákon küldött üzenetek gyorsan elérik célközönségét.

Mivel Ön is megtekintheti ügyfelei tevékenységét, könnyen megtudhatja, hogy milyen oldalakat látogatnak rendszeresen.  A megszerzett információk alapján könnyen célozhat fizetett, kattintás alapú hirdetésekkel. Fontos tudnia, hogy a közösségi marketing sok munkával jár és hosszú távon érdemes benne gondolkodni. Ne várja, hogy új megrendelők tömege érkezik minden nap! A befektetett munka hosszú távon viszont kifizetődő beruházás. Ahelyett, hogy megkeresné a pénzt más hirdetésre, keresse meg a pénzt, hogy máshol is hirdethessen.Az egyes közösségi oldalak bizonyos mértékben testre szabhatóak. Így lehetőség nyílik rá, hogy a közösségi oldalakat vizuálisan is összekössük cégével és weboldalával.

Közelebb szeretne kerülni ügyfélköréhez? Egyeztessen időpontot szakértőnkkel ezen a linken!

/// Twitter hírek

Kövess minket a Twitteren!