Kövess minketTwitteren és Facebookon

/// AdWords

Google AdWords – A mesterlövész hirdetés

 

 Google AdWords hirdetések (3)

(Tipp) AdWords előnyök: Mérhető, villámgyors, tökéletesen célozható, előkelő reklám, átlátható kiadás/megtérülés, vevőkövető remarketing hirdetések (Tipp)

A Google AdWords hirdetés manapság  a legtöbb cégvezető és marketing szakértő számára nem ismeretlen fogalom, hiszen a Google AdWords hirdetések segítségével érhetjük el legkönnyebben célközönségünket, sok bosszúságot okozva konkurenseinknek, amikor elszáguldunk mellettük a találati listákon a Google kereső éléig.

Ezen az oldalon a Google AdWords hirdetések hatékonyságáról, általunk kedvelt stratégiákról, az AdWords költséghatékony beállításairól, az eredmények nyomon követéséről és a speciális célzásokról írunk.

 

Mi ennek az AdWords leírásnak a célja?

Célunk nem különbözik az Önétől, természetesen mi is több ügyfelet, nagyobb bevételt és üzleti sikereket, szakmai elismeréseket akarunk elérni. Úgy gondoljuk, nem kell félnünk attól, hogy valaki megszerzi az általunk birtokolt titkos tudás, mivel minden információ szabadon elérhető.

Titkolózás és ködösítés helyett inkább folyamatosan teszteljük a hirdetés szövegeinket, javítjuk weboldalunkat, fejlesztjük szolgáltatásainkat, bővítjük tudásunkat, és sok-sok hasznos tippet adunk, ami könnyen értelmezhető és azonnal használható.

Google AdWords hirdetések

AdWords specialista leleplezése

2016 -ben már számtalan vállalkozás kínál profi Google AdWords kezelést, de hogyan lehet eldönteni, hogy kuruzsló vagy szakértő ül velünk szemben? Sok kedves olvasóm most felsóhajt: “De még mennyi és milyenek?…” Ez változó, de néhány egyszerű óvintézkedéssel kizárhatunk párat a ránk leselkedő veszélyek közül. Az alábbi lista saját magunkkal szemben felállított elvárásaink alapján készült, nem áll szándékunkban senkit sem megsérteni, vagy tudását kétségbe vonni.

Módszerünk rendkívül egyszerű:

Olyan lehetőségeket, stratégiákat, személyre szabott ötleteket mutatunk be Önnek, amelyekről tapasztalataink alapján azt feltételezzük, ideális marketing csatorna lesz az Ön számára.

Elmondjuk a várható pozitív hatásokat és az esetleges negatív hátulütőket, idegen szavak, ködös magyarázatok és megválaszolatlan kérdések nélkül. Szemünkben minden ügyfél azonos szintű tiszteletet, figyelmet és prémium kiszolgálást érdemel, függetlenül cége méretétől, vagy a rendelkezésre álló marketing kerettől.

“Sok helyen dolgoztam értékesítőként, volt egy munkáltatóm, akit azért hagytam ott, mert nem értettem egyet az üzletpolitikájával és a módszereivel. Azt mondta: – Csináld jobban! Ezúton is köszönöm a hasznos tanácsot, megteszem, ami tőlem telik!”  Krajnyák Ernő

Egy számomra nagyra becsült embertől hallottam még kezdő üzletkötő koromban a következő mondatokat:

” – Miért akarsz eladni, ameddig még azt sem tudod, hasznos-e neki. SOHA ne adj el semmit, amire nincs szüksége a vevőnek. Kérdezd meg mit akar és kínáld pontosan azt a megoldást, ami segít neki. Ha úgy érzed, nem hasznos a terméked, mond meg őszintén! Üzlet most nem, de néhány ajánlás még ütheti a markod…”

” Valószínűleg akkori mentoromnak fogalma sem volt róla, hogy ez a néhány mondat pár évvel később elvárássá fejlődik bennem magammal és munkatársaimmal szemben és az egyik legfontosabb irányelv lesz a cégem vezetésében.” (Krajnyák Ernő)

Az AdWords kampányok kezelése során ennek a mondatnak még nagyobb jelentősége van, hiszen nem egyetlen személyhez szólunk, hanem egy nagyobb csoporthoz, akikről még nem sokat tudunk. Ráadásul komoly a tét, hiszen minden kattintásért fizetünk, ezért egy rosszul beállított AdWords kampány hamis statisztikákat és minimális megtérülést vagy teljes veszteséget eredményezhet.

Google AdWords hirdetés

A “vevő fejével” gondolkodunk

Nem vagyunk mentalisták, viszont hatalmas mennyiségű információ áll rendelkezésünkre, hogy az AdWords kampányainkat sikeresebbé, hatékonyabbá tegyük. Ahogy az egyes ingerek életünk során hatnak ránk és befolyásolják közérzetünket, hasonlóképp váltanak ki pozitív vagy negatív hatást belőlünk a szemünk elé kerülő információk és vizuális anyagok.

Az AdWords kampánykezelés során több hirdetésszöveget, hirdetési pozíciót, kulcsszót, területet, időzítést tesztelünk, majd a látogatók viselkedése alapján finomhangoljuk az AdWords kampányokat. Az eredmények folyamatos javításával elérhető, hogy a megkeresések oroszlánrésze az Ön számára ideális érdeklődőktől érkezzenek.

A cél egyszerű: Csökkenteni a kiadásokat, növelni a bevételt. Ezt kizárásokkal (kulcsszó kizárása, terület kizárása stb.), szűkítésekkel és pontos célzásokkal, egyedi ajánlattételi stratégiákkal javítjuk, folyamatosan mérve és elemezve az egyes módosítások hatásait.

 

 Az AdWords egyszerű!  Az AdWords bonyolult! Melyik a helyes válasz?

Mindkettő és egyik sem. Igaz, hogy egy AdWords hirdetés elindítása akár 1-2 óra alatt is lehetséges, néhány nap alatt pedig könnyedén elsajátíthatóak az alapismeretek. Sokan megelégednek a jéghegy csúcsával és megállnak egy számukra elfogadható szinten, így viszonylag stabil, folyamatos látogatóra számíthatunk, csekély idő ráfordításával, előre kalkulált hirdetési kerettel.

A nehézségek többnyire a komplexebb, egymásra épülő és ható beállítások, egyedi ajánlattételek, automatizált szabályok, retargeting kampányok, vizuális hirdetések elsajátításánál kezdődnek. Aki nem kellő kitartással, idővel és akaraterővel rendelkezik, hamar otthagyja az AdWords súgó végeláthatatlan labirintusát és megelégszik a jelenlegi eredményekkel, vagy megbíz egy külsős szakértőt.

Összefoglalva egy mondatban: Az AdWords-t egyszerű elindítani, de összetett és bonyolult kezelni, ha célunk, hogy javítsunk a kampány teljesítményén és körbejárjuk az AdWords kínálta lehetőségeket.

 Sok kulcsszó, vagy kevés kulcsszó?

A legtöbb esetben arra biztatjuk ügyfeleinket, hogy nagy kulcsszó körrel, minimális szűkítésekkel, de pontosabb célzási beállításokkal és relevánsabb hirdetési szövegekkel teszteljük, melyek a drága vagy rosszul teljesítő kulcsszavak. Igaz, hogy az első hónapban magasabb lesz a hirdetési költség, de gondoljon úgy a plusz kiadásra, mint egy befektetésre.

Befektetése egy 1 hónapra szóló célzott piackutatás, hirdetési rendszer tesztelés a legnépszerűbb információszerzési forrás, a Google kereső legelőkelőbb helyezésein, varázsütésre megelőzve több százezer, vagy több millió hasonló témájú honlapot. Természetesen érdemes hosszabb ideig is tesztelni és nagyobb mennyiségű információ alapján meghozni a fontosabb döntéseket, de már 1 hónap után is megnyugtató rálátása lesz weboldala teljesítményére és célközönsége szokásaira.

Google AdWords hirdetések

Miket nyer ezzel a többlet kiadással?

  • Tudni fogja, mely kulcsszavakkal érdemes hirdetni és melyek a hirdetési keret pénznyelői.
  • Tudni fogja, milyen szövegek hatnak pozitívan célközönségére, milyen üzenet, ígéret vagy ajánlat hatására vásároltak.
  • Tudni fogja, milyen városból érkeznek a valódi vásárlók és honnan érkeznek a problémás, vagy körülményes ügyfelek.
  • Tudni fogja, mely korosztály nyitott üzenetére
  • Tudni fogja, melyek honlapja gyenge pontjai, ahol elveszíti a drágán szerzett érdeklődőket
  • Tudni fogja, mekkora összeg szükséges egy-egy témakör folyamatos hirdetéséhez, így könnyen ütemezheti a hirdetés intenzitását
  • Tudni fogja, mely termékek vagy témakörök iránt tapasztalható fokozott érdeklődés
  • Tudni fogja, milyen erős versenyre számíthat az egyes témakörök esetén, így könnyen átlátható lesz az Ár/érték arány
  • Tudni fogja, hogy célközönsége pontosan milyen szóhasználattal és szóösszefüggésekkel érdeklődik termékei után
  • Tudni fogja, milyen témájú honlapokat
  • Tudni fogja, mely napszakokban aktív célközönsége. A fontos órákban megerősíthető a kulcsszavak pozíciója a több konverzió eléréséhez
  • Tudni fogja, mekkora összeget fordított egy vásárló megszerzésére átlagosan vagy kulcsszavanként, tetszés szerint
  • Tudni fogja, mekkora százalékban jelent meg hirdetése a tevékenységéhez kapcsolódó árkeresésekhez képest
  • Lehetősége lesz újra megszólítani azokat, akik meglátogatták honlapján az AdWords hirdetések hatására, de még nem álltak készen a vásárlásra

 

A kapott eredményeket nem csupán AdWords kampányai teljesítményének javítására tudja felhasználni, hiszen célközönsége szokásait, érdeklődési körét és demográfiai adatait is megismeri. A tesztelt reklámszövegek, a honlap gyenge pontjai, az egyes aloldalakon töltött idő, a magas visszafordulási arány tökéletes iránytű a marketing stratégia tervezésekor.

 PageRank vagy relevancia?

Mint köztudott, a Google nagy hangsúlyt fordít a szoros tartalmi összefüggésre és a honlap minőségére a találatok rangsorolásánál, de melyik a fontosabb? Ez kulcsszavanként változó, tapasztalatunk szerint fontosabb, hogy a látogatóból vásárló váljon, ezért érdemes a látogatók számára hasznos tartalomra irányítani az AdWords hirdetések címsorát és a sitelinkek ( A kiemelt pozícióban lévő AdWords hirdetések kiegészíthetőek további linkekkel, amelyek segítik a látogatót a helyes témakör megtalálásában, még a kattintás előtt) segítségével megadni a további fontos aloldalakat.

Keresési hálózat vagy display hálózat?

A Google AdWords hirdetési rendszere megoldást kínál területileg érdekelt, országosan vagy nemzetközileg tevékenykedő vállalkozások, online üzletet, webáruházat üzemeltető cégek, NON Profit szervezetek, de akár világméretű reklámkampány rendszerben gondolkodóknak egyaránt.

A Google keresési hálózat a kulcsszavas kereséseket előidéző hirdetések gyűjtőneve, a Display hálózat pedig egy sok ezer weboldalból álló hirdetési rendszer, amely tartalmi összefüggések és az általunk megadott célzások alapján jelenítik meg a Google AdWords hirdetéseket.

A hirdetési hálózat kiválasztásánál mindig több tényező alapján teszünk javaslatot, elsősorban cége tevékenysége a hirdetési cél, a megszólítandó célközönség nagysága, a rendelkezésre álló hirdetési keret és az értékesítés típusa (helyi üzlet, webshop, Franchise, szolgáltatás, NON Profit stb.).

A legtöbb esetben az alábbi megoldásokat javasoljuk megbízóinknak:

Google AdWords hirdetések

Új hirdetőknek, helyi vállalkozásoknak, megfontoltabban gazdálkodó ügyfeleinknek a keresési hálózat használata ideális választás. Innen érkeznek azok a látogatók, akik aktívan, éppen akkor éppen olyan terméket keresnek, mint az Öné. Minél pontosabban határozzuk meg a mellettünk vagy akár ellenünk szóló információkat, hogy csak azok a személyek kattintsanak hirdetéseinkre, akik már elfogadták ajánlatunk fontosabb részeit.

 Online értékesítőknek, webáruház üzemeltetőknek, virtuális termékek/szolgáltatások értékesítőinek kombinált megoldást kínálunk, amennyiben a rendelkezésre szánt hirdetési keret elegendő a két hálózaton folytatott párhuzamos reklámkampányok futtatására. A keresési és a Display hálózat kampányait egymástól elkülönítve kezeljük, párhuzamosan javítva az eredményeket.

Többségében az is igaz, hogy az olyan vállalkozások, amelyeknek értékesítési hálózat kizárólag online csatornákra korlátozódik, sokkal intenzívebb (és költségesebb) versenyt folytat a fontos stratégiai helyekért (esetenként a 400-700 Ft -os kattintási díj elfogadhatónak számít).

Ha túl nagy ellenállásba ütközünk, érdemes újratervezni stratégiánkat, hogy jobban kihasználjuk a rendelkezésre álló hirdetési keretet. Ilyen esetekben célszerű weboldalunk szövegeinek, aloldalainak felülvizsgálata és optimalizálása, a honlapszerkezet napra készségének tesztelése és szükség esetén fejlesztése, akár ajánlatunk újragondolása is. Munkánk eredményét a megszokott módon tesztelhetjük és elemezhetjük, folyamatosan javítva honlapunk minőségén és a hirdetésre szánt összeg megtérülésének gyorsaságán.

Országos, Nemzetközi érdekeltségű és Franchise partnereink számára a két hálózat kombinált használata jellemzően ideális választás. A két hálózat kampány rendszereit elkülönített, átlátható rendszerben kezeljük, így az egyes témakörök, országok, promóciók és hálózatok igény szerint állíthatóak vagy indíthatóak, lefedve az aktív érdeklődőket és az információkat gyűjtőket egyaránt.

A két hálózat kreatív használatával hatalmas közönséget érhet el rövid idő alatt, reklámüzenetét pedig célközönsége igényeinek megfelelően alakíthatja.

Mekkora összeggel érdemes hirdetni az AdWords-ben?

Az optimális havi hirdetési keret nagysága sok tényezőtől függ, az egyes tevékenységi körök között tapasztalható árkülönbségek, a honlap minősége, hirdetési szövegeink, beállításaink, célzásaink együttesen határozzák meg, milyen értékesnek találja a Google honlapunkat és AdWords kampányunkat. A legtöbb esetben 1000 Ft feletti napi keret minimumot javaslunk, majd a kulcsszavak pontos egyeztetése, valamint a honlap áttanulmányozása után már pontosabb becslés készíthető.

 Google AdWords hirdetések

Mikor érdemes kiszervezni az AdWords hirdetéseket külsős partnernek?

  • Ha alacsony a hirdetés megtérülésének tempója
  • Ha nem igazodik ki az AdWords fiók célzási, szűkítési beállításain
  • Ha nincs ideje naponta egyszer felülvizsgálni a kampányokat
  • Ha úgy érzi, sokkal jobban is mehetne az AdWords
  • Ha komplexebb reklámkampányok lebonyolítására van szüksége
  • Ha nagyon magasak a kattintási díjak
  • Ha csak a pénzt viszi, de ügyfelet nem hoz
  • Ha alacsony az átkattintási arány
  • Ha kíváncsi, hogyan dolgozik egy rutinos AdWords szakértő
  • Ha magasak a kiadások, és szeretné kizárni a pénznyelő kulcsszavakat

 

Amikor új költség van láthatáron érthető, hogy igyekszünk mérlegelni a lehetséges következményeket. Az AdWords ügynökségek többsége az egyszerűbb AdWords kampányok kezelését 10-20-30 e Ft körüli havi díjért vállalják. Sok AdWords hirdető számára egy ekkora plusz kiadás a teljes havi hirdetési kerethez közelítő összeg, ezért ilyenkor jogosan merül fel a kérdés: Megéri ez nekem?

A legtöbb AdWords fiókban lehet javítani az eredményeken, de arra nincs garancia, hogy ennek mértéke arányos lesz-e a kiadással. Egy tapasztalt AdWords szakértő néhány kérdésből meg tudja becsülni, hogy az általa ajánlott változtatások mennyiben képesek javítani az eredményeken.

Google AdWords hirdetések

Fontolgatja, hogy külső AdWords szakértőre bízza hirdetéseit?

Engedje meg, hogy figyelmébe ajánljuk ezzel kapcsolatos cikkünket, ami az AdWords szakértők versenyeztetéséhez ad néhány ötletet.

Érdekli munka módszerünk és áraink?

Ajánlatunkat úgy állítottuk össze, hogy kockázatmentesen tesztelhesse szaktudásunkat. A tesztkampány ideje 30 naptári nap, ezalatt Önnel együttműködve folyamatosan figyeljük kampányait és javítjuk az eredményeket. Mivel teljesen új fiókban kezeljük kampányait, jelenlegi eredményeit munkánk nem befolyásolja.

A tesztkampány után könnyedén összevetheti az eredményeket a korábbi adatokkal, így azonnal látható lesz, hogy munkánk hasznos volt-e az Ön számára. A közös munka során választ kap kérdéseire és megismeri az AdWords fiók fontosabb részeit, hogy bármikor ellenőrizhesse munkánkat, eredményeinket.

A szoláltatáshoz járó 15.000 Ft értékű Google AdWords kupon ellensúlyozza a munkadíjunk által keletkezett plusz kiadást, a teszthónap letelte után pedig konkrét statisztikák alapján mérlegelheti a közös munka folytatását.

Ajánlatunk részleteit ezen a linken ismerheti meg, esetleges kérdéseivel forduljon bizalommal kollégánkhoz!

 

/// Twitter hírek

Kövess minket a Twitteren!