Kövess minketTwitteren és Facebookon

/// Google Adwords

 

A Google AdWords a Google kereső hirdetési rendszere, használatával olyan személyeket érhet el, akik aktívak keresik termékét vagy szolgáltatását az interneten.

Az AdWords hirdetések a Google kereső első találati oldalán, a hagyományos találatok mellett alatt vagy felett jelenek meg, valamint olyan Google partneroldalakon, amelyek tartalmilag összefüggésben vannak a hirdetett termékkel vagy szolgáltatással.

A kattintás alapú elszámolásnak köszönhetően könnyen növelheti weboldala látogatottságát célzott érdeklődőkkel

A Google AdWords egy internetes hirdetési lehetőség, mellyel termékére vagy szolgáltatására nyitott érdeklődővel növelheti honlapja látogatottságát.

A rendszer működési elve, hogy olyan helyeken jeleníti meg a hirdetéseket, ami kapcsolódik a hirdető tevékenységével. Amikor egy böngésző rákattint a linkre, a reklámozott weboldalra kerül és ott kutat tovább a keresett információ után.

A kattintás pillanatában a Google több szempont figyelembevételével felszámol egy összeget, ami kulcsszavanként eltérhet.

Az AdWords használatával szerepelhet

a Google találatai mellett és felett:

Ha egy internetező a Google-ön rákeres az Ön által hirdetett kulcsszóra, hirdetése megjelenik a természetes találati lista mellett vagy felett. A kiemelt, találati lista feletti helyeken a legjobban teljesítő hirdetések szerepelnek.

a tartalmi hálózat számos oldalán:

Mint például startlap oldalakon. A tartalmi hálózaton azokat az internetezőket érjük el, akik olyan oldalakon böngésznek, amelyek tartalomban összefüggelek a hirdetett szavakkal és a hirdetett weboldallal.

és a Google saját termékei között:

Mint például a Gmail, Youtube

A megadott napi hirdetési kerettel szabályozhatja költségeit, a kampány teljesítményét pedig on-line követheti ügyfélkódja és jelszava segítségével.

A statisztikában szereplő adatok:

  • Megjelenések
  • Kattintások
  • Átlagos kattintási ár
  • Átkattintási arány (megjelenés/kattintás)
  • Költségei szavanként visszamenőleg bármely napra
  • Hirdetése átlagos pozíciója

 

Célzási lehetőségek:

Célterület:

Ami lehet ország, megye vagy akár város. Ez hasznos lehet azoknak, akik csak adott területen dolgoznak, vagy éppen több országban szeretnének terjeszkedni. Az Adwords rendszere IP cím alapján azonosítja a böngészőket és csak azoknak jeleníti meg a hirdetést, aki a beállított területen belül van (Pl.: Budapest+40km)

Hirdetett időszak

Ez akkor lehet fontos, ha nem egész nap dolgozik, munka után pedig nem akar érdeklődő telefonokat. Naponként szerkesztve megadhatunk akár több futtatási időt is.

Pl.: Hétfő 06:00-12:00, 13:00-16:00

Kulcsszavak

Az AdWords-ben korlátlan számú kulcsszóval hirdethetünk, a jól megválasztott kulcsszavakkal azonban sokat spórolhatunk. Cégünk minden új kampány esetén felméri a lehetséges kulcsszavakat, egyeztetve megrendelőnk igényeivel. Kíváncsi rá, hogy milyen kulcsszavakkal keresik termékeit az interneten?                                          Itt választ kaphat

Hirdetési szövegek

Nem elég a jól megválasztott kulcsszó, ha nem a megfelelő szöveggel reklámozunk. Vagy nagyon kevés kattintásunk lesz, vagy rengeteg, de nem igazán célzott.

Van lehetőség több hirdetési szöveg párhuzamos tesztelésére. A rendszer először egyenletesen jeleníti meg a szövegeket, később pedig azt a hirdetési szöveget használjuk, amelyikre többen kattintanak.

Licitek

Jobb pozíciót nagyrészt licitálással érhetünk el. Mit is jelent ez? Leegyszerűsítve aki többet fizet, az kerül előrébb. Ez persze csak részben igaz, sok múlik a beállításokon, a marketingszövegen, hirdetésünk minőségi pontszámán és az átkattintásai arányon.

Meg akarja tudni, Önnek mennyibe kerül egy kattintó? 

Mint említettem, a találati lista feletti helyeken a legjobban teljesítő hirdetések szerepelnek. A Google itt is több szempont figyelembevételével rangsorol, a legfontosabb azonban az átkattintási arány (megjelenés/kattintás). Minél magasabb ez az összeg, annál nagyobb eséllyel kerülhetünk a legkiemeltebb helyre a Google-ben. Ezeknél a helyeknél nincs garancia, mindig az éppen aktuális 3 legjobb jutalma ez a hely.

Célpozíció

Ezzel a beállítással meghatározhatjuk, hogy hirdetésünk csak bizonyos pozícióban jelenjelek meg. Ez akkor lehet hasznos, ha például azt szeretné, hogy kulcsszava csak az első helyen szerepeljen, máskor ne. (Ritkán használt beállítás)

Tartalmi hálózat

Olyan weboldalak, amelyek tartalomban szorosan összefüggenek weboldala tartalmával és a megadott kifejezésekkel. Jelentős plusz célközönséget érhetünk el, vagy megjeleníthetünk kép- és videó hirdetéseket is. Bővebben itt

Kérdése van? Nézzen körül a gyakran feltett kérdések között, vagy vegye fel a kapcsolatot kollégánkkal!

/// Twitter hírek

Kövess minket a Twitteren!