Kövess minketTwitteren és Facebookon

/// AdWords Webáruház tulajdonosoknak

AdWords kampány kezelés webáruházaknak

 

AdWords kampány Webáruház tulajdonosoknak

(Tipp) Kiemelt Google helyezés akár több ezer kulcsszóra, Spéci remarketing megoldások, Látványos vizuális AdWords hirdetések (Kép, video), Dinamikus hirdetések érdeklődés alapján, Személyre szabott e-kereskedelmi beállítások, kulcsszavanként egyedi hirdetésszöveg (Tipp)

A webáruházak, webshopok nagy előnyben vannak egy egyszerű céges honlappal szemben, céljuk ugyanis az azonnali értékesítés. Az online vásárlásban jártas internetezők rendszeresen rendelnek webáruházakból különféle termékeket, többségük pedig hűséges marad azokhoz a webshopokhoz, ahol egyszer már pozitív tapasztalattal rendelt.

Ön szerint hatékony lehet, ha weboldalára olyan látogatók érkeznek, akik általában már tudják, hogy mit szeretnének vásárolni, de azt még nem, hogy hol? Az AdWords egyik hatalmas előnye az azonnali hatás, így könnyen céltudatos látogatókat érkeztethet webáruházába, valamint személyre szabott ajánlatokkal szólíthatja meg újra a webáruház látogatóit a vásárlási döntés megszületéséig.

Éppen ezért az AdWords kampánytervezés első lépése, hogy a lehető legtöbb információt összegyűjtjük, rendszerezzük és fontosság szerint rangsoroljuk. Ezen a ponton van egy nagy adathalmazunk, ahol 3 információcsoportunk (Termékek sajátosságai, célközönség jellemzői, üzleti célok) alapján hozzálátunk a kampányrendszer alapjainak megtervezéséhez. De hogyan tovább?

 

 

Webáruház AdWords kampányok – Kulcsszókutatás

 

AdWords Webáruház tulajdonosoknak (26)

 

Az információgyűjtés után következik a kulcsszókutatás. Ezen a ponton olyan kulcsszavakat és szóösszetételeket gyűjtünk, amelyekre teljes Google AdWords kampányrendszerünket alapozhatjuk, tanácsos tehát kellő körültekintéssel és türelemmel eljárni a kulcsszókutatás során.

Sokak szerint ez könnyű, hiszen minden kereskedő tudja, mik a termékei, elegendő ezeket csupán listába szedni és már kész is vagyunk! Vagy mégsem?

A kulcsszókutatás során nem csak arra kell összpontosítanunk, hogy milyen kulcsszavakra akarunk hirdetni, hanem azt is meg kell határoznunk, milyen kulcsszavakra nem akarunk hirdetni. A továbbiakban megismerkedünk a hatékony kulcsszókutatás alapjaival.

 

Webáruház AdWords kampányok – Kulcsszó típusok

AdWords Webáruház tulajdonosoknak

 

Hallotta már a következő mondatokat, amikor két ember elbeszél egymás mellett: “Nem így értettem” vagy “Nem erre gondoltam”, úgy a kulcsszókutatás során is megfigyelhető ez a tévedés. A hibásan összeállított kulcsszólista végzetes lehet egy webáruház számára az AdWords-ben, hiszen olyan látogatókra pazaroljuk hirdetési keretünket, akik sosem fognak vásárolni, csak leterhelik az értékesítési csatornáinkat. Egy egyszerű példával szemléltetve: 

 

Egy prémium lakásklímákat forgalmazó webáruház számára ideálisnak tűnhetnek az alábbi keresőszavak:

  • eladó klíma
  • klíma vélemények
  • klíma karbantartás
  • használt klíma
  • olcsó klíma

Nézzük meg a kulcsszavakat egyenként és próbáljuk meg megjósolni, milyen közönséget érünk el, ha ezekre a szavakra hirdetünk!

AdWords Webáruház tulajdonosoknak

Eladó klíma – Ha erre a kulcsszóra kizáró kulcsszavak használata nélkül hirdetünk, akkor nem csak azokat a személyeket érjük el, akik otthonukba keresnek klímát, hanem az autóklíma után érdeklődők számára is megjelenik reklámunk. Ennek következményei, hogy telefonon, e-mail-ben folyamatosan keresnek minket olyan érdeklődők, akik nem tartoznak valódi célközönségünkbe, ráadásul minden kattintásért fizetnünk kell.

Klíma vélemények – Ez a kulcsszó jó lehet, amennyiben a vásárlási döntést hosszas információgyűjtés előzi meg. Ez a szóösszetétel arra utal, hogy az érdeklődő egyenlőre nem akar vásárolni, csupán informálódni. Egy többlépcsős stratégia esetén ez ideális kulcsszó, ha viszont a célunk az azonnali értékesítés, akkor ez a kulcsszó nem célszerű.

Klíma karbantartás- Ez a kulcsszó nem megrendelésre, inkább meglévő eszközhöz kapcsolódó szervizszolgáltatásra utal. Amennyiben ez is szerepel tevékenységeink között, akkor ez egy jó kulcsszó, ha viszont csak értékesítéssel foglalkozunk, akkor nem érdemes hirdetnünk rá.

Használt klíma - Mivel csak új termékek értékesítésével foglalkozunk, ez a kulcsszó szintén nem lenne hatékony még akkor sem, ha a hirdetésszövegben egyértelműen megfogalmazzuk, hogy csak új termékekkel foglalkozunk.

Olcsó klíma – Ha miénk a legjobb piaci ár és célközönségünk elsődleges döntési szempontja az ár, akkor ez az egyik legjobb kulcsszó. Példánk esetében azonban prémium kategóriás klímaberendezések találhatóak a termékpalettán, ezért ez esetünkben kifejezetten rossz választás lenne.

AdWords Webáruház tulajdonosoknak

Hatékony kulcsszó példák prémium lakásklímákat forgalmazó webáruháznak:

  • Lakásklíma
  • Samsung klíma
  • Mobil klíma
  •  Épület klimatizálás
  • Legjobb klíma
  • Klíma márkák
  • Klíma webáruház
  • Klíma rendelés

Természetesen ezeknél a kulcsszavaknál is szükségszerű kizárásokat alkalmaznunk, hogy elkerüljük az eltévedt kattintásokat, azonban már a kampányindulástól kezdve jóval kevesebb lesz a feleslegesen elpazarolt hirdetési keret, idővel pedig minimálisra csökken azoknak a látogatóknak a száma, akik nem tartoznak valódi célközönségünkbe.

Webáruház AdWords kampányok – Kampánytervezés

AdWords Webáruház tulajdonosoknak

A legtöbb esetben egy webáruház több fajta márkát, kiszerelést, terméktípust kínál, ezért általában minimum 50-100, gyakran akár több ezer olyan kulcsszó vagy szóösszetétel létezik, amelyekre érdemes hirdetni. Ahhoz, hogy a legjobban kihasználhassuk az AdWords lehetőségeit, célszerű valamilyen szisztéma alapján csoportosítani a kulcsszólistát. Miért van erre szükség?

Gondoljon most úgy az AdWords kampányok felépítésére, mint egy nagy raktárterületre. Ha raktárunk szervezett, átgondolt tervezéssel készült, akkor a különböző árufajtáknak (Fagyasztott élelmiszer, Romlandó árukészlet, Műszaki cikk, Veszélyes hulladék, stb.) külön helye, tárolási és szállítási szabályzata van.

Mivel raktárunk átlátható, logikus rendszert követ, a munkatársak mindig tudják, melyik áru hol van és mi vele a dolog. Pontos tervezés nélkül a raktárunkat napok alatt eluralná a káosz, egy új kollégának pedig gyakorlatilag lehetetlen lenne a betanulás.

Hasonló a helyzet egy AdWords kampány esetén is. 50-100 kulcsszó még viszonylag könnyen átlátható és kezelhető külön csoportosítás nélkül is, de mi a helyzet akkor, ha 500-1000 vagy ennél jóval több kulcsszóval dolgozunk? Igaz ugyan, hogy az AdWords több lehetőséget is kínál tömeges elemzésre és szerkesztésre, de ez csak akkor hasznos, ha pontosan tudjuk, mit-hol találunk a kampányban, ráadásul nem minden oldható meg tömeges szerkesztéssel.

A rendszer nélküli AdWords kampányok egy idő után átláthatatlan halmazzá változnak, ahol nem csak a szerkesztés, módosítás, de az eredmények kiértékelése is sokkal körülményesebb, ráadásul egy új kollégának szinte esélye sem lesz rá, hogy kiismerje magát az AdWords fiókban.

Webáruház AdWords kampányok – Hirdetési hálózatok

A Google AdWords hirdetése alapvetően 3 nagy csoportra oszthatók:

  1. AdWords Keresési Hálózat
  2. AdWords Display hálózat
  3. Remarketing

A három hálózatot céljainknak megfelelően kombinálva célközönségünk szinte 100%-a elérhető. A könnyebb megértés érdekében néhány mondattal mutatjuk be az egyes hálózatok lehetőségeit, egy-egy példával szemléltetve, melyik hálózat mikor előnyös.

Google AdWords Keresési Hálózat

A Google AdWords keresési hálózat hirdetései a Google kereső találati oldalain jelennek meg, amikor valaki rákeres egy általunk hirdetett kulcsszóra. Az AdWords keresési hálózat segítségével tehát azokat a személyeket érjük el, akik éppen aktívan érdeklődnek termékeink után.

AdWords Webáruház tulajdonosoknak Mikor hasznos: Ez a hálózat a legtöbb esetben nagyon hasznos, hiszen vásárlási szándékú, célzott közönséget érünk el pont akkor, amikor nyitott termékeinkre, hiszen éppen ezzel kapcsolatban keres. Ha ügyesen válogatjuk össze a kulcsszavakat, releváns, vonzó hirdetésszövegeket készítünk és körültekintően végezzük el a kampánybeállításokat, rendkívül jó áron juthatunk új ügyfelekhez.

 

AdWords Webáruház tulajdonosoknak Mikor nem előnyös: Új, ismeretlen termék (Pl. új étrend kiegészítő), amelyet még nem keresnek aktívan, esetleg a Google irányelveivel ütköző terméket akarunk hirdetni (Pl. fegyver, erotika, dohány, alkohol, stb.). Egy másik eset, amikor túl erős hirdetői verseny tapasztalható bizonyos kulcsszavakra, vagy ha egy konkurens hirdetőnek sokkal kedvezőbb ajánlata van.

 

AdWords Webáruház tulajdonosoknak

(Tipp) Kombinált AdWords kampányok: A keresési hálózaton keresztül érkező látogatók (még precíz célzás esetén sem) nem biztos, hogy első alkalommal vásárolnak is, éppen ezért hatékony megoldás, ha a keresési hálózat hirdetéseit kombináljuk Remarketing kampányokkal is. A Remarketing tökéletesen kiegészíti a keresési hálózat hirdetéseit, hiszen már tudjuk, mi érdekli a látogatókat, így az igényeknek megfelelően célzott ajánlatokkal szólíthatjuk meg újból az érdeklődőket.

 

Google AdWords Display Hálózat

A Google AdWords Display hálózat hatalmas teret ad nekünk az online marketingben. A Google AdWords Display hálózat olyan Google partneroldalak hálózata, amelyek kulcsszó, témakör vagy egyéb paraméterek alapján jelenítenek meg Google hirdetéseket. Kiválóan alkalmas nagy célközönség költséghatékony elérésére, márkaépítésre, új termék bevezetésre, de akár közvetlen értékesítésre is.

 

AdWords Webáruház tulajdonosoknak Mikor hasznos: A Google AdWords Display hálózat sok esetben lehet előnyös, főként, ha nagy célközönség szegmentált elérését akarjuk megoldani. A keresési hálózattal ellentétben nem csupán szöveges, de képi és video tartalom hirdetése is lehetséges, ami egy webáruház számára felbecsülhetetlen érték. Általánosságban elmondható, hogy a Display hálózaton jóval kedvezőbbek a kattintási árak, viszont az elért célközönség még a vásárlási döntés meghozatala előtti fázisban találkozik ajánlatunkkal, vagyis arányaiban kevesebb az azonnali megrendelések aránya.

 

AdWords Webáruház tulajdonosoknak Mikor nem előnyös: Amennyiben célunk az azonnali értékesítés, vagy termékeink jellegéből adódóan impulzusvásárlók célzását teszik indokoltá

 

AdWords Webáruház tulajdonosoknak

(Tipp) Kombinált AdWords kampányok: A keresési hálózaton keresztül érkező látogatók (még precíz célzás esetén sem) nem biztos, hogy első alkalommal vásárolnak is, éppen ezért hatékony megoldás, ha a keresési hálózat hirdetéseit kombináljuk Remarketing kampányokkal is. A Remarketing tökéletesen kiegészíti a keresési hálózat hirdetéseit, hiszen már tudjuk, mi érdekli a látogatókat, így az igényeknek megfelelően célzott ajánlatokkal szólíthatjuk meg újból az érdeklődőket.

 

Kérdései maradtak? Vegye fel velünk a kapcsolatot, vagy kérjen cégre szabott árajánlatot!

/// Twitter hírek

Kövess minket a Twitteren!